23 Haziran 2026 Salı
Adana Büyükşehir Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Daire Başkanlığı, Kadın Koalisyonu, Kadına Özgürlük ve Eşitlik Derneği ile Sivil Toplum için Destek Vakfı iş birliğiyle düzenlenen “Dayanışma Buluşması” etkinliğinde, depremden etkilenen bölgelerde kadınların güçlenmesini, dayanışmasını ve sosyal yaşama katılımını desteklemek amacıyla çalışmalarını sürdüren Adana Kadın Yaşam Merkezi ile Samandağ Kadın Yaşam Merkezi bir araya geldi.
Adana Büyükşehir Belediyesi Tiyatro Salonu’nda, Adana Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Güngör Geçer’in katılımıyla gerçekleştirilen etkinliğe çok sayıda kadın, engelli birey, sivil toplum temsilcisi ve vatandaş katıldı.
KADIN YAŞAM MERKEZLERİ
Depremden doğrudan etkilenen illerde kurulan Kadın Yaşam Merkezleri; başta kadınlar, çocuklar, engelli bireyler ve eşitsiz koşullarda yaşayan gruplar olmak üzere birçok kişinin güvenli bir ortamda bir araya geldiği, hak temelli çalışmalar yürüttüğü ve dayanışma ağlarını güçlendirdiği mekanlar olarak faaliyetlerini sürdürüyor.
KADINLAR DENEYİMLERİNİ AKTARDI
Dayanışma Buluşması kapsamında, Adana Kadın Yaşam Merkezi’nden yararlanan kadınlar, deprem sonrası yaşamlarında meydana gelen değişimleri ve güçlenme süreçlerini katılımcılarla paylaştı. Kadınların deneyimlerini aktardığı “İlham Veren Hikâyeler” bölümü izleyicilerden büyük ilgi gördü. Etkinlik kapsamında ayrıca merkez çalışmalarını yansıtan bir sergi de ziyaretçilere açıldı.
NAR TANELERİ ENGELLİ KOROSU BEĞENİYLE İZLENDİ
Programın önemli bölümlerinden birini ise Samandağ Kadın Yaşam Merkezi bünyesinde yürütülen “Engelli Bireyler ve Bakım Verenler: Sosyalleşme, Dayanışma ve Güçlenme Çalışmaları Projesi” kapsamında kurulan Nar Taneleri Engelli Korosu oluşturdu. Koro performansı, katılımcılar tarafından ilgi ve beğeniyle izlendi.
Etkinlikte ayrıca, Samandağ Kadın Yaşam Merkezi Umudun Çiçekleri Engelli Halk Oyunları Grubu sahne aldı. Gösteri, engelli bireylerin sosyal yaşama katılımının önemini ve dayanışmanın dönüştürücü gücünü bir kez daha gözler önüne serdi.
DAYANIŞMANIN İYİLEŞTİRİCİ GÜCÜ
Adana ve Samandağ arasında kurulan dayanışma köprüsünü güçlendiren etkinlikte, deprem sonrası iyileşme sürecinde kadınların, engelli bireylerin ve bakım verenlerin güçlenmesine yönelik çalışmaların görünürlüğünün artırılmasının önemi vurgulandı.
Etkinliğe katılanlar, dayanışmanın iyileştirici gücüne dikkat çekerek benzer buluşmaların sürdürülmesi temennisinde bulundu.




Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) ve Türkiye Bakkallar ve Bayiler Esnaf ve Sanatkârları Federasyonu Genel Başkanı Bendevi Palandöken, güven tazeleyerek yeniden başkanlığa seçildi. Bu önemli genel kurulda, Adana ve bölge esnafı adına gurur verici bir gelişme yaşandı. Kozan Bakkallar ve Bayiler Odası Başkanı Kemal Yıldırım, Bendevi Palandöken’in yönetim kurulu asil/yedek listesinde yer alarak federasyon yönetimine adını yazdırdı.
Kozan Bakkallar Odası Başkanı Kemal Yıldırım ve beraberindeki yönetim kurulu üyeleri, Başkent Kozan Vakfı’na nezaket ziyaretinde bulundu. Ziyarette, vakfın hemşerilerine sağladığı dayanışma ve destekler ön plana çıkarıldı.
Başkent Kozan Vakfı Başkanı Ahmet Topaloğlu ve Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Abdullah Sezen tarafından ağırlanan heyet, vakfın bölge halkına yönelik yürüttüğü çalışmalardan duyulan memnuniyeti dile getirdi.
Gerçekleşen ziyarette konuşan Kozan Bakkallar Odası Başkanı Kemal Yıldırım, vakfın özellikle eğitim ve sınav dönemlerinde Ankara’da bulunan Kozanlılara kucak açtığını vurgulayarak şu ifadeleri kullandı:
“Kozan Bakkallar Odası yönetimi olarak Başkent Kozan Vakfı’na misafirperverlikleri için teşekkür ediyoruz. Vakıf başkanımız Sayın Ahmet Topaloğlu ve Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Abdullah Sezen’e gösterdikleri ilgi ve alakadan dolayı şükranlarımızı sunarız. Buradan özellikle şunu da dile getirmek istiyorum ki; polislik mülakatı için Ankara’ya gelen ve kalacak yeri olmayan tüm hemşehrilerimizin burada ağırlandığına, yalnız bırakılmadığına şahit olduk. Bir Kozanlı olarak bu dayanışma tablosu karşısında büyük bir mutluluk duydum. Kapılarını hemşerilerimize açan Başkent Kozan Vakfı’na tüm Kozanlılar adına yürekten teşekkür ederim” dedi.
Ziyaret, günün anısına çekilen hatıra fotoğrafı ve karşılıklı iyi niyet dilekleriyle sona erdi.
Atatürkçü Düşünce Derneği (ADD) Kozan Şubesi, Amasya Genelgesi’nin 107. yıl dönümü nedeniyle bir basın açıklaması yayımladı. Açıklamada, genelgenin tarihi önemine vurgu yapılırken, Türkiye Cumhuriyeti’nin bağımsızlığına yönelik skandal açıklamalara imza atan yabancı misyon temsilcilerine sert tepki gösterildi.
ADD Kozan Şube Başkanı Nezih Karavelioğlu yaptığı açıklamada Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’a çıkışıyla başlayan ve ulusal bağımsızlık mücadelesinin fitilini ateşleyen sürece dikkat çekti.
Açıklamada, 9. Ordu Müfettişi Mustafa Kemal’in Samsun’a ayak basar basmaz yerel Müdafaa-i Hukuk ve Redd-i İlhak cemiyetlerini birleştirdiği, Kuvayı Milliye’yi örgütlediği belirtildi. Havza Tamimi’nin ardından 22 Haziran 1919 sabahı yayımlanan Amasya Genelgesi’nin Türk tarihîndeki dönüm noktalarından biri olduğu ifade edilen açıklamada şu görüşlere yer verildi:
“Vatanın tamamı, milletin istiklâli tehlikededir. Milletin istiklâlini, yine milletin azim ve kararı kurtaracaktır maddelerinde hayat bulan vatanı kurtarma azmi ve kararlılığı ile hareket edilmektedir. Bu genelge ile ilk kez millî iradeden ve ulusal egemenlikten söz edilmiş, Kurtuluş Savaşı’nın gerekçeleri, amaçları ve yöntemleri ortaya konmuştur. Sözün özü; Amasya Genelgesi emperyalist işgale karşı bir direniş, teslimiyetçi Saray’a karşı bir isyan manifestosu, apaçık bir savaş ilanıdır.”
Amasya Genelgesi’nin yıl dönümüne denk gelen günlerde Türkiye’nin bağımsızlık ve rejim yapısına yönelik yapılan açıklamalara sert tepki gösterilen bildiride, bir büyükelçinin sarf ettiği ileri sürülen “Türkiye için en iyi sistem Osmanlı millet sistemidir” şeklindeki ifadeler eleştirildi.
Karavelioğlu, söz konusu açıklamaları bir “müstemleke valisi” edasıyla yapılmış hadsizlik olarak nitelendirerek şu değerlendirmede bulundu:
“Amasya Genelgesi’nin yıl dönümüne denk gelen ve bağımsız Türkiye Cumhuriyeti’ne yön biçmeye kalkan bu hadsiz büyükelçi kesinlikle ülkeden gönderilmelidir.”
ADD Kozan Şubesi, açıklamanın sonunda Amasya Genelgesi’nin 107. yaşını kutladıklarını belirterek, Büyük Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü, Kuvayı Milliye kahramanlarını ve Kemalist devrimcileri minnet ve şükranla yad ettiklerini vurguladı. Açıklama, “Yeniden Atatürk Cumhuriyeti’ne ulaşma azim ve kararında olduğumuzu yineliyoruz” sözleriyle sona erdi.